Nyheder

Vi søger to kvalitetsbevidste mekanikere

Fredag - 18. august 2017

 

VF Team


Vi søger to kvalitetsbevidste mekanikere – én til vores afdeling i Ballerup & én til Brøndby

Vi er en innovativ dynamisk virksomhed hvor værdier som tillid, oprigtighed og forandringsvilje er en del af vores forretningsgrundlag. Vi er passionerede for det vi laver og har konstant fokus på kvaliteten af den service
vi udbyder, så vi sikrer vedvarende kunderelationer. Vi mener at menneskelige relationer og kvaliteter spiller en stor rolle, og at den sociale kapital i virksomheden er fundamentet for en sund virksomhed som præsterer gode resultater.       

 

Vi tilbyder:

• Ansættelse i en vækstorienteret virksomhed med en positiv vinderkultur, hvor kompetenceniveauet er højt
• Ansættelse hos en af Danmarks førende Nissan forhandlere samt Mitsubishi forhandler
• En flad organisationsstruktur
• Passionerede & tillidsfulde kollegaer og en ledelse som fokuserer på den sociale kapital
• En aktiv og udfordrende hverdag
• Gode muligheder for både faglig og personlig udvikling
• Løn i henhold til overenskomst


Vi forventer:

Faglige kompetencer:
• At du er uddannet mekaniker og med gode tekniske kompetencer – gerne med kendskab til Nissan & Mitsubishi
• At du er fuldstændig fortrolig med opgaver af teknisk karakter
• At du udover arbejdet med personbiler er vant med at udføre opgaver på varebiler
• At du har gode IT-kundskaber
• At du har gode sprogkundskaber, herunder behersker det danske sprog både mundtligt & skriftligt samt har gode engelsk kundskaber

Personlige kompetencer:
• At du har passion for biler og brænder for at levere en god service til vores kunder
• At du er struktureret og har fokus på høj kvalitet i dit arbejde
• At du arbejder selvstændigt, målrettet og er ide- og initiativrig
• At du som person er tillidsskabende, har et godt humør og et vindende væsen
• At du ser muligheder frem for begrænsninger og er udviklingsorienteret
• At du trives i en virksomhed med stor dynamik og en udpræget konkurrencekultur
• At du har forståelse for og giver plads til forskellighed både hvad angår kunder og kolleger

 

Arbejdsopgaverne er bl.a.:

• Teknisk diagnosticering
• Avanceret fejlsøgning
• Mekaniske reparationer
• Service- og vedligeholdelseseftersyn
• Øvrige ad hoc opgaver

 

Spørgsmål:
Har du spørgsmål til stillingen er du meget velkommen til at kontakte HR- & Kommunikationschef Line Andersen på tlf. 39 53 54 04.

Ansøgning:
Ansøgning og CV skal sendes til la@triobiler.dk senest den 8. september 2017.

 

 

 

 

En gang om året ville vi gerne skrue ned for Susanne

Torsdag - 8. juni 2017

Susanne1

 

 

Egentlig var aftalen dengang i 2013, da Susanne Møller blev ansat som kontordame hos Trio Biler, at hun skulle hjælpe os i 25 timer om ugen – og at julepynt ikke var hendes arbejdsopgave.

Men Susanne ville det anderledes. Hun viste sig nemlig hurtigt at være så dygtig på mange områder, at arbejdstiden blev sat op til fuld tid.

Ud over at påtage sig opgaver som bogholderi, registrering af biler, telefonpasning, post og rykkerprocedurer, går Susanne også til hånde ved alle andre typer opgaver.

Løser alt
- Jeg har den holdning, at alle opgaver skal løses, lige meget hvad de går ud på. Jeg skal nok få dem løst – og det ved mine kolleger i alle vores afdelinger godt, så de kommer til mig med mange mærkelige spørgsmål og problemer, fortæller Susanne med smil i stemmen.

Skulle der alligevel være en enkelt stille stund, går Susanne i gang med rengøring af køkken eller toiletter. Bare fordi hun ikke kan holde ud at kede sig – og fordi hun som tidligere indehaver af et rengøringsfirma synes, at det er så dejligt at gøre rent og rydde op.

Energiske Susanne på 52 år går til fitness fire gange om ugen, og hun cykler også gerne de 44 km. til og fra arbejde, når hun skal fra hjemmet i Greve til Trio Biler i Ballerup.

Snigende nisser
En enkelt gang om året, kunne hendes kolleger dog godt ønske sig, at Susanne skruer lidt ned for energien. Det er, når hun ved juletid går amok med at pynte op til jul.

– Jeg prøver at indskrænke juleriet til mit eget skrivebord … og til væggen bag mig … og til glasruden ind mod værkstedet, siger Susanne undskyldende.

Hun tager kollegernes drilleri med godt humør. De forstår ikke – som Susanne gør – at det jo er naturligt, der kommer mere og mere julepynt.

– Sådan nogle nisser, de yngler jo i løbet af året, så der kommer jo helt automatisk flere snigende, forklarer hun med et grin, inden hun igen går i gang med at løse sine mange opgaver.

 

 

 

Trio Biler BasisService til din Nissan eller Mitsubishi

Mandag - 29. maj 2017

BasisService er et tilbud til dig som har en Nissan eller Mitsubishi, der er mere end 3 år gammel. Eftersynet er mindre end et stort serviceeftersyn og er derfor også billigere. Vi gennemgår din bil på en række vitale områder og skifter motorolie samt oliefilter.

Hvis du har tid og lyst, opfordrer vi til, at du deltager i gennemgangen af bilen sammen med din Nissan eller Mitsubishi tekniker. Her kan I drøfte evt. nødvendige og/eller anbefalede reparationer på din bil, og du får samtidig oplyst prisen på dem. Du har også mulighed for at få gode råd om, hvordan du vedligeholder din bil fremadrettet, så den får en lang levetid.

Trio Biler BasisService pris kr. 1.295,-

 

BasisService


Det indeholder et BasisService:

Motor og motorrum:

  • Udskiftning af oliefilter og op til 4 liter* kvalitetsolie fra Q8.
  • Kontrol af generators ladeeffekt.
  • Kontrol af kølervæskestand og frostsikringspunkt.
  • Kontrol af batteri.
  • Visuel kontrol af olielækage fra motor.
  • Visuel kontrol af olielækage fra gearkasse.
  • Kontrol af multiremme.

* Pris pr. ekstra liter olie: kr. 158.

Styretøj og undervogn:

  • Kontrol af styrekugler og bærekugler.
  • Visuel kontrol af fjedre og støddæmpere.
  • Visuel kontrol af manchetter på drivled, hjulophæng og styretøj.
  • Kontrol af forhjulslejer.
  • Kontrol af baghjulslejer.
  • Kontrol af servostyringsvæske.
  • Kontrol af bærearme og stabilisator.
  • Visuel kontrol af udstødningen.
  • Bremser:
  • Kontrol af bremsevæskestand og kogepunkt.
  • Visuel kontrol af bremseslanger/rør.
  • Visuel kontrol af bremsebelægning for og bag (hvis muligt).

Dæk og fælge:

  • Kontrol og justering af dæktryk.
  • Kontrol af dækmønster.
  • Kontrol af buler/skader i dæk og fælg.

Karosseri:

  • Smøring af dørhængsler.
  • Visuel kontrol af ridser, stenslag og revner i forrude.
  • Kontrol af lygternes funktion.
  • Kontrol af lygteindstilling.
  • Kontrol af visker/vasker på forrude, bagrude og lygter.

Andet:

  • Genopfyldning af sprinklervæske.
  • Kontrol af horn.
  • Kontrol af køleeffekt på aircondition – Temperaturmåling.
  • Kontrol af tandremsinterval (hvis muligt).
  • Udlæsning af evt. fejlkoder på bilens elektronik med diagnosetester

 

» Book tid her… 

 

 

Så hentede Gerda og Jens endnu en bil

Fredag - 28. april 2017

ib med kunder

I 25 år har ægteparret været kunder hos Trio Biler

Jens og Gerda Pedersen har de seneste 25 år haft 15-16 biler. En stor del af dem er købt hos Trio Biler – og nu har de gjort det igen.

For nylig fik ægteparret, der nu er gået på pension, overrakt nøglen til endnu en bil af Trio Bilers salgsdirektør Ib Jesager. Denne gang har de valgt en Nissan Qashqai – og med den har de valgt at slutte rækken af bilkøb.

Det er en god bil

- Det er vores anden Qashqai. Det er en rigtig god bil, og den kan holde i mange år, så det bliver nok vores sidste bil, fortæller Jens om hans og Gerdas valg af bil.

Samtlige af deres biler fra Trio Biler er købt hos salgsdirektør Ib Jesager. For hos ham føler ægteparret sig altid velkommen, og han er god til at finde biler, der passer til deres behov.

- Da vores Peugeot for nylig gik i stykker, var vi hurtigt tilbage hos Ib for igen at købe en Nissan. Det er et godt mærke, som vi synes rigtig godt om. Vi har haft en del Nissan’er. Blandt andet to Primera stationcar og to Qashqai. Den første Qashqai købte vi i 2007 og nu har vi så en igen, fortæller Jens og Gerda.

Bilskift hvert andet år

- Vi har for det meste købt brugte biler, det har der været bedst økonomi i for os. Vi har skiftet bil cirka hvert andet år, og nogle gange har vi haft to biler på samme tid. Vi har været meget afhængige af, at det var gode biler. For vi har boet 17 år i Faxe, og jeg kørte den lange vej på arbejde i Brøndby hver dag. Det var cirka 140 km. om dagen, siger Jens.

Nissan Qashqai, som parret kører i nu, har rigeligt med plads og bruges også som familiebil.

- Til pensionister, som os, er den også rigtig god. Den er høj, og det er godt til ældre mennesker, at vi kan sætte os ind i bilen uden at krølle os helt sammen. 

- Vi har også brug for meget plads, selvom vi kun er to. Efter vi er blevet pensionister kører vi nemlig flere gange om året på ferier sydpå og til vores familie i England. 

Kører stadig langt

- Der skal også være plads til meget bagage, når vi kører i sommerhuset, siger Jens, der altså stadig kører langt i sine biler også efter at han ikke længere arbejder som maskintekniker på Fin-Tek maskinfabrik i Brøndby, hvor han var ansat i 38 år. 

Selvom Gerda og Jens i øjeblikket ikke regner med at købe flere biler, så ser vi dem forhåbentlig stadig hos Trio Biler.

- Vi har deltaget et par gange i Trio Bilers julestue, det var hyggeligt. Vi kan kende mange af de medarbejdere, der har arbejdet der længe – og så ses vi jo også, når bilen skal til service, lover Gerda og Jens Pedersen. 

Prismatch!

Tirsdag - 4. april 2017

Med Prismatch fra Trio Biler kan vi som autoriseret værksted tilbyde dig markedets bedste pris. Det betyder ganske enkelt, at skulle du mod forventning finde et værksted, der kan give dig et lavere tilbud, så vil vi til enhver tid matche dette*.

På den måde er vi sikre på, at du altid får det optimale serviceeftersyn og så med specialuddannede mekanikere. Ved at lade os som autoriseret værksted servicere din bil, er du sikret, at der udelukkende benyttes originale reservedele. Ydermere sikrer du dig mod evt. bortfald af bilens garanti pga. fejlreparationer udført af uautoriserede værksteder.


*Tilbuddet skal være skriftligt, ikke ældre end 1 måned og være indhentet indenfor en radius af 25 km. Alle dele skal være af tilsvarende kvalitet. Tilbuddet skal være direkte sammenligneligt samt indeholde servicepunkter jf. fabrikkens forskrifter. Der ydes ikke Prismatch for allerede udførte serviceeftersyn.

 

 

Happy driver woman on summer vacation

Få et tilbud på dæk her!

Mandag - 20. marts 2017

 

Stack of Car wheels

Nu kan du nemt og uforpligtende få et tilbud på dæk til din bil. Udfyld formularen nedenfor og vi vender herefter tilbage med et tilbud.

 

Nummerplade/registreringsnummer*

Type*
 Sommerdæk Vinterdæk

Dækstørrelse* (f.eks. 175/65TR15)

Navn*

E-mail*

Telefonnummer*

Eventuel besked

 

Martin er vild med computere på hjul

Tirsdag - 14. marts 2017

Martin

 

Det er en stor fordel for Martin Schlotfeldt og Trio Biler, at han ud over at være mekaniker også er lidt af en computernørd. Antallet af computere i nye biler bliver flere og flere, og Martin er klar til hver eneste af dem.

– I øjeblikket er jeg i gang med at uddanne mig til tekniker både hos Nissan og Mitsubishi. Der er ret stor forskel på de to bilmærkers elektronik. De har også forskellige betegnelser og tests, som jeg skal kunne for at kunne stå for de tekniske reparationer og fejlfinding, fortæller 30-årige Martin. Hver teknikeruddannelse varer et par år.

I fremtidens nye biler vil der sagtens kunne være op til 50 computere. I de nye Nissan-biler er der i øjeblikket 10-20 stykker.

– Biler er jo efterhånden computere på hjul. Og det synes jeg er spændende at arbejde med. Computerens fejlfinding er jo udelukkende vejledende. Den viser kun, hvor der er noget galt i bilen. Udfordringen for teknikeren er at finde ud af, hvad der er galt og hvorfor. Det er fejlfindingen, jeg synes, er spændende, fortæller Martin, der har været mange år hos Trio Biler i Brøndby.

Fremover er det fortrinsvis kunderne i vores Ballerup-afdeling, som møder Martin, for han har takket ja til at prøve noget nyt i en stilling i søsterafdelingen efter 12 år i Brøndby, hvor han begyndte som lærling.

For Martin, som godt kan lide udfordringer inden for teknologi og computere, er teknikeruddannelsen og fremtidens arbejdsopgaver på værkstedet en dejlig udfordring.

– Der bliver ved med at komme nye typer opgaver og nye krav til bilerne. Blandt det nyeste er, at bilerne nu har en lang række kameraer og radarer hele vejen rundt, som skal kalibreres rigtigt for at virke. Der er for eksempel kameraer til automatisk bremsning, til aflæsning af vejstriber og til automatisk parkering. Der bliver også ved med at komme nye krav til dieselbilers forureningsgrænse, så vi teknikere skal lære nyt konstant, siger Martin og lyder godt tilfreds med den fremtidsudsigt.

Han bliver færdig som Nissan-tekniker i år og som Mitsubishi-tekniker næste år.

 

 

Få svar efter fyraften – når du har tid

Fredag - 20. januar 2017

outdoors
Vi er mere klar end de fleste til at svare på alle dine bil-spørgsmål om priser, modeller, service, leje, dækskift og meget mere.

Vi skiftes nemlig til at sidde klar i chatten på vores hjemmeside, når du har tid til at tænke på biler. Det vil sige også efter din og vores arbejdstid.

Vi er klar i chatten hver dag fra kl. 7 til 22 på triobiler.dk.

Du får straks brugbare og relevante svar, for det er vores egne medarbejdere, der sidder klar i chatten. De samme, som du kan møde i forretningen til hverdag.

Vi gør alt, hvad vi kan, for at du kan få et brugbart og hurtigt svar på dine spørgsmål, præcis når du har behov for det. Vi er klar, hvis du tænker på bil kl. 7 om morgenen på din løbetur eller midt i aftensmaden, når I kommer til at tale om, at bilen skal have nye dæk.

Du finder chatten i nederste højre hjørne på vores hjemmeside, uanset hvor du er henne på siden.

 

Velkommen til! Hvad kan vi hjælpe dig med?

 

 

Når Jonathan vifter med nøglen går det stærkt

Tirsdag - 11. oktober 2016

dav
Jonathan Clausen blev ikke professionel fodboldspiller, som han ellers planlagde da han som 4-årig begyndte at spille. Til gengæld scorer han i dag ret godt på tavlen over bilsalg i frokoststuen hos Trio Biler i Ballerup.

Her har han været ansat siden februar 2015, først som juniorsælger og fra 1. august som salgskonsulent. Og sælge, det kan han. På den gode måde.

I stedet for at træffe hurtige beslutninger på fodboldbanen, foretrækker Jonathan nemlig i dag et mere roligt tempo, når han sammen med sine bilkunder rådgiver dem, så de vælger den helt rigtige bil.

– Det er en vigtig beslutning at vælge en ny bil, det er ikke noget, man skal gøre uden at have tænkt sig ordentligt om. Ofte kommer kunderne forbi og kigger på bilen et par gange, eller også har de nogle ekstra spørgsmål. Det er ikke min stil at presse dem til at tage et valg. Jeg vil hellere have, at de tænker sig om en ekstra gang, for når de først er helt sikre, bliver de også glade for deres nye bil, og så har vi fået endnu et par meget tilfredse kunder, fortæller Jonathan om sin måde at sælge biler på.

Og han leverer mange tilfredse kunder til Trio Biler. Men når først de har valgt en bil, skifter deres rolige tempo pludselig når Jonathan vifter med nøglen.

– Det må gerne gå hurtigt, når de skal have nøglen til bilen for første gang. De fleste vil bare gerne afsted i en fart og prøve at køre i den. Men vi skal jo lige gennemgå bilen med dem og vise, hvordan den fungerer. Det er altid sjovt at mærke, hvor meget de glæder sig og høre om de særlige køreture, de har planlagt i deres nye bil, siger Jonathan.

Den 21-årige Ballerup-dreng er på hjemmebane hos Trio Biler, både som sælger og som fodbold-interesseret.

– Det er jo så heldigt, at Nissan, som vi sælger hos Trio Biler i Ballerup, er hovedsponsor for UEFAs Champions League, så jeg bruger den mulighed for at lave nogle gode fodboldkonkurrencer på vores Facebook-side, slutter Jonathan.

 

Gratis “lånecykel” mens bilen er på værksted

Søndag - 1. maj 2016

Vi ved godt, du hader at undvære din dejlige bil, når den er til service og lignende. Derfor tilbyder vi dig, at du gratis kan benytte en af vores låne-cykler, så du stadig kan komme frit omkring, mens bilen er på værksted. Vi har rigeligt, så der er også en til dig.

 

Cykler 2014