Historien om Charlotte, Thomas og deres LEAF “Elli”

Irriteret på forskud over elbil

Mandag - 15. april 2019

18tdieulhd-leafhelios601.jpg.ximg.l_full_m.smart


Der er meget nyt, man skal vænne sig til, når man køber sin første elbil. Heldigvis består alt det nye udelukkende af fordele i forhold til brændstofbiler, oplever Charlotte og Thomas fra Glostrup, som Trio Biler har fulgt, siden de købte deres første elbil, en lækker Nissan Leaf, i marts måned 2018.

 

Charlotte var absolut ikke enig med sin mand Thomas, da han fik idéen om, at de skulle købe en elbil. Faktisk slet, slet ikke enig.

Det var i november 2017, og det var Nissans nye elbil, Leaf, som Thomas havde forelsket sig i. Men Charlotte delte ikke hans begejstring.

Allermest havde hun svært ved at forstå, hvorfor han ville købe en elbil, som parret ikke engang kunne få lov at prøvekøre først.

– Det kunne vi jo ikke, for bilen var slet ikke kommet til landet endnu på det tidspunkt, men jeg havde set billederne og læst om den, og jeg syntes den var virkelig lækker, fortæller Thomas grinende.

Og jo, han griner, for det lykkedes ham heldigvis at overbevise Charlotte om, at Nissans Leaf skulle være deres nye bil.

Parret købte den ubeset og uprøvet mange måneder før, bilen kunne leveres i Danmark, – ligesom mange andre Leaf-betagede danskere.

– Inden da var jeg meget skeptisk. Jeg var irriteret på forskud over, at jeg sikkert skulle oplade hele tiden, og at det ville være møg besværligt at køre i elbil. Jeg tænkte, at sådan en bil, ville tage for meget af vores tid, og den har vi ikke for meget af i forvejen, erkender Charlotte.

– Jeg var overbevist om, at en elbil ville være en hæmsko i hverdagen, og at vi skulle planlægge rigtig meget mere, end vi gjorde i forvejen. Det orkede jeg ikke, siger hun.

 

hvile nakken med fruens pude hjemmesideCharlotte var skeptisk, da Thomas faldt for elbilen Nissan Leaf. Men hun er glad for at hun lod sig overtale til at købe bilen.

 

Men Thomas overtrumfede hendes argumenter.

– Jeg fandt alle de gode argumenter frem, og hun faldt for det her: At vi aldrig mere skulle bruge penge på benzin – og i tre år endda kunne køre på gratis strøm, fordi det var et slagtilbud fra Nissan på det tidspunkt, forklarer Thomas om sine gode overtalelsesevner.

Ud over alle bilens lækre detaljer og dens udstyr og miljøvenlighed, så blev det også tydeligt for Charlotte og Thomas, at det ville være en stor økonomisk fordel for dem at køre i elbil.

Derfor har de nu kørt Nissan Leaf i et år, og det er måske lidt overraskende Charlotte, som er allermest lykkelig for elbilen. Den har nemlig givet hende et helt nyt liv.

» Læs hvorfor elbilen har ændret Charlottes liv…

 

 

________________________________________________________________________________________________________________

Vil du vide mere om LEAF, så kontakt Christian hos Trio Biler på  3953 5451.

» Links til alle historierne: Fik nyt liv ved at køre Leaf, På ferie i elbil til Østrig, Ingen grund til panik over lavt batteri, Hvor er opladerstikket, Med Elli på tur, Derfor blev det en Leaf, Opdateret Elli på eventyr

 

 

Fik et nyt liv ved at køre Leaf

Søndag - 14. april 2019

Der er meget nyt, man skal vænne sig til, når man køber sin første elbil. Heldigvis består alt det nye udelukkende af fordele i forhold til brændstofbiler, oplever Charlotte og Thomas fra Glostrup, som Trio Biler har fulgt, siden de købte deres første elbil, en lækker Nissan Leaf, i marts måned 2018.

 

Hjemme hos Charlotte og Thomas er det fruen, der er bilnørden. Ikke Thomas.
Det var også Charlotte, der langt om længe overgav sig til elbilen, på grund af Nissan Leafs tonede ruder. Og alufælgene. Og accelerationen fra 0 til 100 på 7,8 sekunder.

Men havde hun vidst, hvordan bilen også ville ændre hendes liv og hendes hverdag, ville det lækre ydre have kommet i anden række.

For selvom hun oprindeligt var meget skeptisk over at skulle køre elbil, er det i dag Charlotte, der er overstrømmende lykkelig og taknemmelig for parrets Leaf.

– Da jeg endelig fik hende ud at køre i den, så hun pludselig helt nye muligheder i den, oplevede Thomas.

Charlotte lider af fibromyalgi, en sygdom der giver kroniske smerter i leddene og træthed. Det betød, at hun i parrets gamle benzinbil med manuelt gear ofte kun kunne køre en halv time ad gangen, hvorefter hun blev så træt, at hun måtte holde ind til siden og hvile eller sove.

 

elli på tur med c ved rattet jyllandKøreturene i Leaf’en er en fornøjelse for Charlotte, som lider af kroniske smerter på grund af fibromyalgi. Hun slipper for at få ekstra smerter og for de mange hvilepauser, der var nødvendige, da hun kørte i parrets tidligere biler.

 

– Jeg har brugt SÅ meget tid på bare at ligge i vores gamle bil. Det er helt anderledes i Leaf’en. Den kører jo ikke sig selv, men næsten. Den er udstyret med så mange funktioner, der aflaster mig. Jeg skal ikke skifte gear, den er meget nem at dreje, bilen er højere og dermed bedre at stige ind og ud af, når jeg har ondt – og så har den parkeringssensor hele vejen rundt, så jeg ikke skal dreje kroppen af led og få smerter, når jeg skal se de blinde vinkler, fortæller Charlotte.

Leaf’en bliver inden for vejstriberne af sig selv, og den har adaptiv fartpilot, så den selv bremser og accelerer i takt med bilerne foran.

– Jeg bruger heller ikke foden så meget, for den praktiske e-pedal bremser selv, når jeg løfter foden fra speederen.

Charlotte har med Leaf’en fået et helt andet liv, hvor hun nu selv kan handle og have en normal hverdag uden hvilepauser i bilen.

Oven i købet virker bilen smertelindrende på hendes ømme led. På vintermorgener er bilen nemlig opvarmet helt fra køreturens start, også i sæder og rat, så hun undgår at blive påvirket af kulden.

– Jeg anbefaler en bil som min til alle ældre og folk med smerter, der bliver hurtigt trætte. De får en helt anden og meget mere afslappet køreoplevelse i en Leaf. Det havde jeg slet ikke tænkt på selv, inden jeg prøvede den, fortæller Charlotte, der endda har været på tur helt til Østrig i elbilen.

» Læs om parrets tur til Østrig i elbil her…

 

charlotte komfort Leaf11

 

 

 

 

________________________________________________________________________________________________________________

Fra sommeren 2019 fås Nissan Leaf i en opdateret version. Vil du vide mere, så kontakt Christian hos Trio Biler på  3953 5451.

» Links til alle historierne: Irriteret på forskud over elbilPå ferie i elbil til ØstrigIngen grund til panik over lavt batteriHvor er opladerstikketMed Elli på turDerfor blev det en LeafOpdateret Elli på eventyr

 

 

På ferie i elbil til Østrig

Lørdag - 13. april 2019

Der er meget nyt, man skal vænne sig til, når man køber sin første elbil. Heldigvis består alt det nye udelukkende af fordele i forhold til brændstofbiler, oplever Charlotte og Thomas fra Glostrup, som Trio Biler har fulgt, siden de købte deres første elbil, en lækker Nissan Leaf, i marts måned 2018.

 

Charlotte og Thomas tog det som en udfordring, da de fik at vide af andre, at ”man jo ikke kan køre på ferie til Østrig i en elbil”. Det varede ikke længe inden bilen og kufferterne var pakket og Leaf’en vendte snuden sydpå.

– I sommerføre kan vores Leaf køre 270 km. på en opladning, så det blev en sport for os at få det bedste ud af vores opladninger undervejs frem og tilbage, hvor vi i alt kørte 3.000 km. For selvfølgelig kan man køre til Østrig i en Leaf, siger parret med overbevisning.

De føler, at de fik meget mere ud af bilferien end de plejer.

– I forvejen plejede vi at stoppe ret ofte i vores gamle benzinbil. Syv gange på vejen til Østrig. I elbilen stoppede vi ti gange på vejen derned for at oplade.

– Vi valgte nogle ladestationer, hvor vi kunne spise, tisse og vi oplevede nogle steder vi ikke havde gjort ellers. Normalt plejede vi at holde ind ved tankstationer, men på turen med elbilen valgte vi hjemmefra ladestandere, hvor vi kunne handle, opleve ting og holde ferie allerede fra vi satte os ind i bilen, fortæller de.

 Det var nat og så lidt øde ud, da Charlotte og Thomas tankede her på deres tur til Østrig. De de ankom til samme sted på hjemturen – i dagslys - viste det sig, at laderen lå lige midt i en stor jordbær-temapark. Det var nat og så lidt øde ud, da Charlotte og Thomas tankede her på deres tur til Østrig. De de ankom til samme sted på hjemturen – i dagslys – viste det sig, at laderen lå lige midt i en stor jordbær-temapark.

 

Parret følte, at de fik en hel dags ferie ekstra. For selv om de kørte turen til Østrig i ét stræk, så var Thomas, der stod for størstedelen af chauffør-tjansen, rimeligt frisk efter køreturen.

– Fordi bilen er så let at køre, og vi havde så mange stop og pauser, så var han frisk til at holde sig vågen hele dagen. Normalt ville han jo bare været gået i seng og have sovet den første dag af ferien væk, er de enige om.

Normalt tager turen 20 timer, men i elbilen tog turen 27 inklusive god tid til at shoppe, spise og opleve steder undervejs.

Prismæssigt plejer køreturen på benzin at koste parret 2.000 kroner. Turen i elbilen kostede cirka 400-500 kroner, fordi halvdelen af ladestanderne i Tyskland var gratis.

 

Halvdelen af ladestanderne på vej til Østrig tilbød gratis strøm til elbiler. Turen kom derfor kun til at koste 400-500 kroner tur-retur i elbilen. Halvdelen af ladestanderne på vej til Østrig tilbød gratis strøm til elbiler. Turen kom derfor kun til at koste 400-500 kroner tur-retur i elbilen.

 

– Det er så meget federe at køre på el, end jeg havde turdet håbe på. Fordi vi gjorde meget ud af at vælge ladestandere spændende steder, opvejer det, at det nogle gange tog lidt ekstra tid at lade, fordi batteriet var kørt varmt. Så varede det nogle steder 40-50 minutter i stedet for 20-30 minutter. Til gengæld holder batteriet længere, så vi kørte økonomisk og langt pr. kilowatt, fortæller Thomas, der har en række gode ladetips til nye elbil-ejere.

» Læs Thomas og Charlottes opladningstips her…

 

 

__________________________________________________________________________________________________________________

Fra sommeren 2019 fås Nissan Leaf i en opdateret version, som kører længere på en opladning end Charlotte og Thomas’ elbil. Kontakt vores salgschef/elbils-nørd Christian på tlf. 39 53 54 51, hvis du vil høre, hvor langt en Leaf vil kunne køre beregnet ud fra netop DIT kørselsbehov.

» Links til alle historierne: Irriteret på forskud over elbilFik et nyt liv ved at køre LeafIngen grund til panik over lavt batteriHvor er opladerstikketMed Elli på turDerfor blev det en LeafOpdateret Elli på eventyr

 

 

 

Ingen grund til panik over lavt batteri

Fredag - 12. april 2019

Der er meget nyt, man skal vænne sig til, når man køber sin første elbil. Heldigvis består alt det nye udelukkende af fordele i forhold til brændstofbiler, oplever Charlotte og Thomas fra Glostrup, som Trio Biler har fulgt, siden de købte deres første elbil, en lækker Nissan Leaf, i marts måned 2018.

 

Charlottes modstand mod at skulle køre elbil handlede om at hun ikke ville spilde tid på at lade op og ikke orkede mere planlægning i børnefamiliens travle liv.

I dag smiler både hun og Thomas over hvor let det har været at få den nye Nissan Leaf til at være en naturlig del af deres hverdag.

– I begyndelsen der havde vi tendens til panik, når der ”kun” var strøm nok til 200 kilometers kørsel tilbage. Det var helt uden grund, for vi har jo vores egen ladestander derhjemme, og det er faktisk aldrig sket, at vi ikke har fundet en stander i nærheden, hvis vi er ved at løbe tør.

Men med 200 km. tilbage på batteriet, er der lang vej til at løbe tør, for parrets Leaf kan køre 270 km. på en opladning. Dog lidt kortere i kulde.

– Vi lader bilen op i carporten 1-2 gange om ugen. Og så bruger vi næsten altid ladestanderne, der hvor vi shopper, eller når vi holder parkeret andre steder, der er ladere.

– Ved en hurtigladning, der kun tager 20-30 minutter, får man lige tanket el nok til 100-150 ekstra kilometer. En almindelig opladning kan tage 6 timer ved en offentlig ladestander, men tit er det nok at oplade 3-4 timer, lyder Charlotte og Thomas’ erfaringer.

 

Så er der mad til Elli, som Charlotte og Thomas kalder deres trofaste følgesvend.Så er der mad til Elli, som Charlotte og Thomas kalder deres trofaste følgesvend.

 

Særligt Charlotte er kvik til at høste fordele af sin elbil.

– Jeg kører i Glostrup Centret og handler, så lader jeg op på deres p-plads imens. Så slår jeg to fluer med ét smæk: Jeg er fri for at lade derhjemme OG jeg har altid en parkeringsplads, for vi har aldrig oplevet at ladestanderen er optaget sådan nogle steder, fortæller hun.

I alt har parret højst 3-4 gange i alt på et år oplevet, at komme til opladere i det offentlige, som har været optaget. Og så har der været en anden tilgængelig i nærheden.

– Mange har en masse fordomme om det her med opladning, Vi falder tit i snak med folk, når vi oplader. Alle vil vide, hvor lang tid det tager. Alle, der kommer og er nysgerrige, bliver positivt overraskede over vores svar, oplever Charlotte og Thomas.

– Og så skal man også lige huske, at der faktisk er flere ladestandere i Danmark, end der er tankstationer. Vi har abonnement til halvdelen af dem. De er gratis, husker elbil-parret os på, inden de deler en pudsig lille historie om deres egen hjemmeoplader.

» Læs om et manglende ladestik her…

 

 

_______________________________________________________________________________________________________________________

Fra sommeren 2019 fås Nissan Leaf i en opdateret version, som kører længere på en optankning end Charlotte og Thomas’ elbil. Kontakt vores salgschef/elbils-nørd Christian på tlf. 39 53 54 51, hvis du vil høre, hvor langt en Leaf vil kunne køre beregnet ud fra netop DIT kørselsbehov.

» Links til alle historierne: Irriteret på forskud over elbilFik et nyt liv ved at køre LeafPå ferie i elbil til ØstrigHvor er opladerstikketMed Elli på turDerfor blev det en LeafOpdateret Elli på eventyr

 

 

Hvor er opladerstikket

Torsdag - 11. april 2019

Der er meget nyt, man skal vænne sig til, når man køber sin første elbil. Heldigvis består alt det nye udelukkende af fordele i forhold til brændstofbiler, oplever Charlotte og Thomas fra Glostrup, som Trio Biler har fulgt, siden de købte deres første elbil, en lækker Nissan Leaf, i marts måned 2018.

 

Det var først, da Charlotte og Thomas allerede havde købt deres ny elbil, at de gik i gang med at løse et lille problem vedrørende bilens hjemmeopladerstik.

De havde nemlig slet ikke plads til stikket nogen steder.

– Mange har fordomme om, at man kun kan køre i elbil, hvis man bor i hus og har sin egen indkørsel. At det ikke kan lade sig gøre at oplade sin elbil derhjemme, hvis man bor i rækkehus. Det kan man godt, fastslår Thomas.

– Vi bor jo i en rækkehusbebyggelse. Vi har hverken indkørsel eller en carport. Så reelt havde vi ikke noget sted at stille vores bil, når den skulle oplades derhjemme. Og heller ikke noget sted, vi kunne installere laderen på vores grund. Men vi finder altid på en løsning. Også denne gang, siger Thomas med et grin.

Eneste mulighed for at få installeret en oplader derhjemme var på den store, fælles parkeringsplads i rækkehusbebyggelsen.

– Det betød, at vi måtte grave 90 meter ladeledning ned i jorden fra vores rækkehus og ud til parkeringspladsen. Der har vi fået lov af en flink nabo til at låne en carport, og der sidder vores opladerstik, siger parret, som er stolte af, at intet kunne stoppe dem i deres ønske om at køre i elbil.

 

carport leaf

 

Grundejerforeningen, hvor Charlotte og Thomas bor, undersøger nu om de kan få en offentlig ladestation.

– Det gør os lidt stolte, for det er vores initiativ, der har fået dem til at tænke på den løsning, og så er der jo banet vej for, at der kan komme flere elbiler i nabolaget, siger de.

Mens naboerne skraber bilen fri for is og sne om vinteren, kan de sende misundelige blikke efter Charlotte og Thomas. De tænder, via deres app på telefonen, for Leaf’ens oliefyr inde fra køkkenet, og så er bilen varm ti minutter efter.

Med bilen har familien ”næsten” fået et nyt familiemedlem. Charlotte har i hvert fald fået en ny følgesvend.

» Læs om følgesvenden Elli …

 

 

_____________________________________________________________________________________________________________

Vil du vide mere om Leaf, så kontakt Christian hos Trio Biler på tlf. 39 53 54 51.

» Links til alle historierne: Irriteret på forskud over elbilFik et nyt liv ved at køre LeafPå ferie i elbil til ØstrigIngen grund til panik over lavt batteriMed Elli på turDerfor blev det en LeafOpdateret Elli på eventyr

 

 

Med Elli på tur

Onsdag - 10. april 2019

Der er meget nyt, man skal vænne sig til, når man køber sin første elbil. Heldigvis består alt det nye udelukkende af fordele i forhold til brændstofbiler, oplever Charlotte og Thomas fra Glostrup, som Trio Biler har fulgt, siden de købte deres første elbil, en lækker Nissan Leaf, i marts måned 2018.

 

Det måtte jo ske. Da først Charlotte havde oplevet, hvor smertefrit og let hun kunne køre alle steder hen i sin Leaf på trods af sin sygdom fibromyalgi, blev de to bedstevenner.

Charlotte og ”Elli” på tur. Sådan omtaler hele familien nu de tos udflugter.

Kælenavnet Elli – det kan næsten ikke være andet til en elbil, mente Charlotte – er kendt af alle hendes veninder, for når Elli og Charlotte er på tur, så bliver billederne derfra delt på Facebook.

– Det er så befriende at kunne køre rundt selv, uden at mine smerter og fibromyalgien sætter en stopper for det, så jeg er blevet lidt fjollet med hende Elli, erkender Charlotte.

De hygger med shopping og køreture – Charlotte shopper mens Elli suger strøm.

 

Elli ”nasser” gratis strøm, mens Charlotte er i Føtex.Elli ”nasser” gratis strøm, mens Charlotte er i Føtex.

 

Tre mennesker, en hund, julegaver og bagage til en hel juleferie har fint fundet plads i bilen, dengang turen gik til Bornholm.

 

elli og charlotte på Bornholm Leaf12

 

 

Pladsen i bilen var en af fordelene, Charlotte og Thomas valgte efter, da de købte Leaf’en Elli. Men der var også en anden vigtig fordel.

» Den afgørende faktor ved valget af Leaf, finder du her …

 

 

_______________________________________________________________________________________________________________

Fra sommeren 2019 fås Nissan Leaf i en opdateret version, som kører længere på en optankning end Charlotte og Thomas’ elbil. Kontakt vores salgschef/elbils-nørd Christian på tlf. 39 53 54 51, hvis du vil høre, hvor langt en Leaf vil kunne køre beregnet ud fra netop DIT kørselsbehov.

» Links til alle historierne: Irriteret på forskud over elbilFik et nyt liv ved at køre LeafPå ferie i elbil til ØstrigIngen grund til panik over lavt batteriHvor er opladerstikketDerfor blev det en LeafOpdateret Elli på eventyr

 

 

Derfor blev det en Leaf

Tirsdag - 9. april 2019

18tdieulhd-leafhelios801.jpg.ximg.l_full_m.smart


Der er meget nyt, man skal vænne sig til, når man køber sin første elbil. Heldigvis består alt det nye udelukkende af fordele i forhold til brændstofbiler, oplever Charlotte og Thomas fra Glostrup, som Trio Biler har fulgt, siden de købte deres første elbil, en lækker Nissan Leaf, i marts måned 2018.

 

Thomas er helt ærlig omkring sit køb af en Nissan Leaf elbil, som er kendt for at give nul skadelig påvirkning af miljøet.

– Jeg er en af dem, der ikke har købt elbil på grund af miljøet. overhovedet. Selvfølgelig er det rart nok, at den er miljøvenlig, men det er slet ikke det, der har drevet mig, siger han ærligt.
– Jeg har valgt en Nissan Leaf på samme måde, som jeg ville vælge en brændstofbil. Fordi den er hurtig, fyldt med udstyr, passede i prisen og så er den fed. Derfor.

Thomas blev vild med 2018-versionen af Leaf’en lang tid inden, den kom til Danmark. Der var ingen steder, man kunne hverken se eller prøve bilen.

– Den eneste chance var, da den blev udstillet nogle få timer på Nissans hovedkontor. Der kunne man få lov at se den – og der troppede jeg op, siger Thomas om sit første – og overbevisende møde – med Leaf’en.

– Jeg syntes, det var ret fedt at købe en bil, der slet ikke var kommet til Danmark endnu. Men jeg ville gerne vide noget mere om elbiler, fortæller han.

– Jeg startede med at ringe til en tilfældig Nissan-forhandler. De anede ikke en hat om elbiler. Så ringede jeg til Trio Biler i Ballerup og fik fat i deres salgschef Christian. HAN vidste alt om elbiler.

– Han tog endda telefonen med mad i munden, for han sad midt i sin frokost. Det var fordi, han hørte, jeg havde spørgsmål om elbiler, at han blev så ivrig efter at fortælle om sin store interesse, at han glemte at tygge af munden, siger Thomas grinende.
– Bedre service har vi aldrig fået før, alle de mange gange vi har handlet bil. Han hjalp os med tips til opladning og kunne besvare alle vores spørgsmål.
– Derfor blev det en Leaf, og den vil jeg råde alle til at købe hos Trio Biler.

 

IMG_0574

 

» Elbilen Elli har været på en fræk tur, se hvorhen …

 

 

_______________________________________________________________________________________________________

Fra sommeren 2019 fås Nissan Leaf i en opdateret version, som kører længere på en optankning end Charlotte og Thomas’ elbil. Kontakt vores salgschef/elbils-nørd Christian på tlf. 39 53 54 51, hvis du vil høre, hvor langt en Leaf vil kunne køre beregnet ud fra netop DIT kørselsbehov.

» Links til alle historierne: Irriteret på forskud over elbilFik et nyt liv ved at køre LeafPå ferie i elbil til ØstrigIngen grund til panik over lavt batteriHvor er opladerstikketMed Elli på turOpdateret Elli på eventyr

 

 

Opdateret Elli på eventyr

Mandag - 8. april 2019

Der er meget nyt, man skal vænne sig til, når man køber sin første elbil. Heldigvis består alt det nye udelukkende af fordele i forhold til brændstofbiler, oplever Charlotte og Thomas fra Glostrup, som Trio Biler har fulgt, siden de købte deres første elbil, en lækker Nissan Leaf, i marts måned 2018.

 

For nylig var elbilen Elli med Charlotte og Thomas på ferie i Amsterdam.

– Et er, at byen er fantastisk at opleve for første gang. Noget andet er, at det er en total elbil-by. Der er ikke mange gader i Amsterdam, der ikke har en oplader. Lige meget, hvor vi kørte hen, så var det muligt at lade vores Elli, vores Nissan Leaf, op.
– Det er ret dyrt at parkere i Amsterdam, men på elbil-pladserne holdt vi godt og centralt, siger Charlotte og Thomas.
Elli-elbil var med i det frække område, Red Light District, men holdt alligevel også en del stille, så Thomas og Charlotte fik gået 44 km.
– Så var det dejligt at kunne sætte sig ind i bilen og køre hjem i ét hug – og bare sidde og hvile benene. For Elli har jo automatgear og kører næsten sig selv, oplever parret.

 

skønne amsterdam med elliEn skøn aften med elbilen Elli ved en af Amsterdams mange kanaler. Hvem siger, man ikke kan tage på bilferie i en Nissan Leaf.

 

Turen til Amsterdam via Hamburg og hjem igen var på i alt 2.100 km.
Inden turen fik bilen opdateret sit batterisoftware.

– Der er virkelig forskel at mærke på bilen efter den opdatering. Da vi tidligere kørte til Østrig, kørte vi lidt forsigtigt for ikke at opvarme batteriet for meget. Men nu, efter opdateringen, giver vi den gas. Jeg holder dog altid fem minutters pause efter hver opladning for at køle batteriet lidt af, og det fungerer rigtig godt, siger Thomas.

 

Ladepauserne bliver brugt til at slappe af og hygge sig. Efter en opdatering af bilens batteri, kan Thomas sagtens give den lidt ekstra gas på vejen sydpå.En skøn aften med elbilen Elli ved en af Amsterdams mange kanaler. Hvem siger, man ikke kan tage på bilferie i en Nissan Leaf.

 

Inden turen havde parret planlagt alle deres ladestop, cirka efter hver 100 km. Via app’en PlugShare kan de få overblik over alle laderne på ruten og planlægge opladninger ved steder, de gerne vil se undervejs.

– Vi føler os på ingen måde begrænsede i vores rækkevidde i vores elbil. Selvom en af os var skeptisk inden vi købte elbil, så er der slet ikke nogen skepsis tilbage. Vi nyder at køre i en økonomisk bil, som endda er proppet med luksusudstyr og funktioner, der gør den så nem at køre i. Vi er super glade for vores Leaf, fastslår Charlotte og Thomas – som helt sikkert lige nu er ved at planlægge deres næste bilferie.

– Turen til Amsterdam via Hamburg kostede ca. 175 kr. i strøm hver vej, så det dyreste ved turen var Storebæltsbroen, griner Charlotte og Thomas.

 

 

 

__________________________________________________________________________________________________________________

Fra sommeren 2019 fås Nissan Leaf i en opdateret version, som kører længere på en optankning end Charlotte og Thomas’ elbil. Kontakt vores salgschef/elbils-nørd Christian på tlf. 39 53 54 51, hvis du vil høre, hvor langt en Leaf vil kunne køre beregnet ud fra netop DIT kørselsbehov.

» Links til alle historierne: Irriteret på forskud over elbilFik et nyt liv ved at køre LeafPå ferie i elbil til ØstrigIngen grund til panik over lavt batteriHvor er opladerstikketMed Elli på turDerfor blev det en Leaf